El món del teletreball

Amb la primera onada de la pandèmia ocasionada per la Covid-19 moltes van ser les llars que es van crear un raconet a casa per a poder teletreballar, ni que fos de manera puntual.

Amb la primera onada de la pandèmia ocasionada per la Covid-19 moltes van ser les llars que es van crear un raconet a casa per a poder teletreballar, ni que fos de manera puntual. Amb l’allargament d’aquesta situació ja hem adaptat, els que podem, les nostres cases i hem adaptat un espai més còmode i estable.
Cada circumstància és particular: espai, compartit, ocult, estil decoratiu... però hi ha elements bàsics que són imprescindibles:
Connexió a Internet i dispositius electrònics.
Accés als escriptoris virtuals o una connexió VPN, per accedir als servidors de l’empresa de forma segura.
Telefonia IP. Per a poder rebre i realitzar trucades del telèfon de l’empresa des de casa teva.
Llicències de sistema operatiu i programes actualitzats.
És essencial un antivirus
Service Desk. Per a la resolució de les incidències TIC pròpies.

A partir d’aquí hi ha un seguit d’eines que us recomanem per al millor teletreball:

  • Gestió de projectes. Per a equips que estan treballant en el mateix projecte però en diferents aplicacions o fases.
  • Pissarra digital. Per a fer brainstormings, presentacions, explicacions amb retroalimentació a temps real.
  • Comparticions de fitxers. El que abans eren els USB ara ho podem fer de manera remota, segura i col·laborativa.
  • Comunicació comunitària. Una eina de missatgeria instantània corporativa i informal que és més senzilla i ràpida que un correu.
  • Videotrucades. Perquè una imatge val més que mil paraules. Una conversa cara a cara pot ser més fructífera que un seguit de mails malinterpretats.
  • Espai d’emmagatzematge compartit. Un espai al núvol, amb directrius d’accés predeterminades, permet tenir privacitat i/o accés a la informació necessària per al desenvolupament habitual de les tasques.
  • Organitzador de tasques. Per a millorar l’eficiència i no oblidar-nos de res tenim diferents eines que ens permeten organitzar les prioritats i crear un llistat de tasques a realitzar amb l’assignació de responsables.
  • Imputadors de temps. A l’hora de facturar un projecte o valorar si ha estat realitzat amb eficiència o ha tingut un sobrecost hi ha eines, de més senzilles a més completes, per a poder fer el seguiment d’un projecte per temps, departaments, recursos...